12 Aug 2010

Predtým, než vyhodíte 500 až 3000 EUR

Submitted by Barny

Bez testovania krach je blízkoMinulý týždeň mi zavolal jeden môj starý priateľ. Prevádzkuje fabriku na výrobu kuchynských liniek a žiadal ma o stretnutie.

Vtedy som ešte netušil, že mi porozpráva školský príklad toho, ako bez rozmýšľania investovať 3000 EUR.

 

 

Povedal:
- Počúvaj ma Barny, objednal som si e-shop, spravia mi ho za 3000 EUR. Bude fantastický, bude mať kopu funkcií. Napríklad, môžeš si sám poskladať vlastnú kuchynskú linku.

- Super, odpovedal som. Ale kto to bude využívať?

- No kto, kto, však návštevníci našej stránky nie?

Znovu som musel súhlasiť, ale nedalo mi to:
- A koľko ich je?

Nechápavý pohľad a ticho.

- Myslím tých návštevníkov? Koľko ich je denne?

Na to on:
- Julka? Koľko máme návštevníkov na stránke?

- Neviem ...

Nevedel to ani on, a ani nikto iný vo firme. Nevedia ani to či vôbec nejakým spôsobom návštevnosť merajú alebo nie.

A to isté vidím veľmi často pri rôznych firmách.

Chcú podnikať na internete, majú skvelý podnikateľský nápad, ale spravia veľmi nebezpečnú a veľmi významnú chybu:

Netestujú.

 

 

Neoveria svoj podnikateľský nápad, vrhnú sa do realizácie, a keď už majú hotovú svoju stránku zistia, že to nefunguje tak, ako si to predstavili.

 

Vráťme sa k prípadu:

Firma už web stránku má. Pred objednaním a vytvorením si e-shopu je potrebné položiť minimálne nasledovné otázky:

  • Koľko máme aktuálne návštevníkov
  • Či títo ľudia robia na našej stránke 
  • Koľko z nich sa zaujíma o možnosť nákupu kuchynskej linky online
  • Koľko z nich by reálne využil možnosť takéhoto nákupu
  • Aké funkcie takého e-shopu by uvítali

Bez odpovedí na tieto otázky by som nikdy do budovania e-shopu nezačal, hlavne za cenu 3000 EUR.

 Otestujte si podnikateľský nápad skoro zadarmo:

Test, ktorý dá odpoveď na všetky vyššie uvedené otázky viete spraviť aj zadarmo, vtedy test môže trvať približne mesiac. Ak chcete presnejšie a rýchlejšie údaje, musíte do testu investovať cca. 100 EUR a výsledky máte do týždňa.


O tom, že aké nástroje používať, aké sú metódy testovania podnikateľského nápadu, čo viete spraviť bezplatne a do čoho je nutné investovať - pripravujem najnovší e-kurz s názvom:

Podnikateľský nápad a testovanie podnikateľského nápadu na internete.

 

Čo myslíte, radšej investovať do testovania nápadu pár desiatok EUR, alebo slepo investovať stovky, tisíce a dúfať, že nápad bude úspešný?

 

 

Váš názor ma zaujíma, pridajte Váš komentár...

Neopustite stranku prosimBezplatné informácie priamo k Vám!

 

Chcete viac informácií? Vyskúšajte ma zadarmo! Získajte Internet Marketing Spravodaj s témami:

  • Taktiky proti cenovým akciám - 7 taktík namiesto znižovania cien.
  • Trvalý zisk, lojálna klientela - ako na to profesionálne?
  • Kreativita v podnikaní - a klienti budú nakupovať u Vás.
  • Dobrá ponuka základ úspechu - ako vytvoriť neodolateľnú ponuku?
  • Marketing je jednoduchý - ako otestovať úspešnosť nápadu?
  • Malé zmeny – veľký zisk: ako na to? Vzorec profitu.

Žiadajte tieto bezplatné informácie hneď teraz! Stačí zadať Vaše meno a emailovú adresu, a prvé číslo spravodaja Vám pošleme do dvoch hodín.
*Táto ponuka je bezplatná a k ničomu Vás nezaväzuje.

* Krstné meno:
* Emailová adresa:

**Nič neriskujete. Táto ponuka je bezplatná! Tak prečo ju nevyužiť?

Komentáre

zdravim

presne s rovnakymi reakciami sa stretavam u klientov.. vyhodia obrovske peniaze a absolutne nemaju ponatia o testovani.. vobec ho nerobia a ani nevedia ako ho robit..

a najhorsie na tom je ze velakrat si ani nedaju poradit, ale si radsej vyberu ponuku od firmy, ktory sice spravi pekny web, ale naco mi je pekny web ked nie je naplno funkcny..

akurat teraz neustale testujem rozne veci na vlastnych projektoch a mozem povedat ze to je najdolezitejsia vec vobec.. je uplne jedno aku ma clovek webstranku, ak netestuje tak nemoze vediet co je na nej dobre a co nie a ake robit dalsie kroky..

a este jeden poznatok, ktory je dost podstatny, ze nie je navstevnost ako navstevnost.. co pod tym myslim?

niektore weby maju aj tisice navstevnikov denne.. lenze velmi male % z nich konvertuje -- nemyslim na volaku vieru ale na to ze ci vyplnia formular, ci zavolaju alebo urobia inu aktivitu, ktora sa da potom merat.. a sme zase na zaciatku - ze aj toto sa da a ma merat, iba tak totizto skutocne zistite co ludi zaujima.

Nechápu lidi,kteří se vrhnou do neznáma a nezjistí si,zda bude o jejich produkty či služby zájem.Na internetě je to jiné než ve skutečném životě,kde se se zákazníkem setkáme.Tady vidíme,kolik lidí nás navštíví,kolik využije naší nabídky.Na internetě tyto lidi nikdy nepotkáme.Já využívám stránky,které si mohu udělat sama a splní to bohatě daný účel.

No zial podobnych pripadov je ovela viac. Tisice firemnych stranok exituje, na ktorych je vidiet, ze majitelia si mysleli, ze staci mat stranku a to je maximum co internet moze prinasat pre ich uspech.

Súhlasím s tým, že podobných prípadov je dosť. Čo sa týka tisíce firemných stránok "exituje", mám za to, že si myslel "existuje" atd.
Vystihol si to však, že nestačí mať len stránku a budem sa spoliehať na to, že sama od seba bude prinášať úspech.

Áno, máte pravdu všetci.

Neustále testovanie už fungujúcich web stránok je tiež veľmi dôležité - možno najdôležitejšie, čo majiteľ webu musí robiť.

Ja v tomto príspevku som písal o prípade, keď testujete podnikateľský nápad.

Na jednej konferencii prednášateľ nám porozprával skvelý prípad výborného nápadu, čo sa neskôr ukázalo ako nevhodné pre zbohatnutie. 

Vymysleli pohľadnice, s inšpirujúcim textom, ktoré potom predávali na veľkých školiacich akciách.

Produkt bol skvelý, dopyt bol tak akurát, len zisk z predaja jednej pohľadnice bol taký malý, že celý projekt museli ukončiť so stratou.

 
 
Barny, Váš internet marketing poradca s najhoršou slovenčinou, ale s najväčším srdcom :)

Čo si myslíte o viditeľných meračoch web stránok, ako ľudia reagujú keď vidia som napr.254125-čo si pozerá stránku? Alebo teraz ste online25, atď.
Som za testovanie počtu keď raz prevádzkujem e-shop s nábytkom tak ho nebudem prerábať na e-shop s turizmom, ale snažiť sa zvýšiť návštevnosť tých ktorý ho hľadajú.

No, ja osobne tieto merače považujem za zbytočné. Ale vyskúšajte to.

Na jeden 2 týždne odstránte merač a potom znovu ju pridajte na stránku a sledujte, či sa zmenilo počet kupujúcich alebo registrovaných.

 
 
Barny, Váš internet marketing poradca s najhoršou slovenčinou, ale s najväčším srdcom :)

"Napríklad, môžeš si sám poskladať vlastnú kuchynskú linku." = fantastická konkurenčná výhoda. S návševnosťou si nerobte starosti - je to ideálny prvok do PPC reklamy. Keď niekto v Google hľadá kuchynskú linku a nájde tam reklamu že si ju múže poskladať sám a bezstarostne objednať online, zaručene klikne. Adwords reklamy s vysokou mierou prekliku budú lacné. Pomer ceny medzi kuchynskou linkou a nákladmi na PPC je mimoriadne výhodný. Firma sravila chybu ak ten eshop nekúpila za tie 3 tisícky Eur lebo koľko to stálo - investícia sa im mohla vrátiť do mesiaca. Základom úspechu je konkurenčná výhoda - ak ju viete v PPC jasne prezentovať a máte dobrý produkt, vyhrali ste. Inak super blog,.! Nech sa darí.