2 Apr 2013

Sedem tipov k inzercii online

Submitted by Barny

ImagePod online inzerciou mám na mysli nielen klasické PPC kampane (AdWords, Etarget, PPC na Facebooku) ale aj využitie inzertných a aukčných internetových portálov a zľavomatov.

Tip prvý: ak nemáte dostatok skúseností s PPC inzerciou, vyskúšajte si ju najprv v malom merítku niekoľkými testovacími kampaňami s nízkym rozpočtom. Tak ako dokáže dobre premyslená reklama v AdWords úspešne predávať, dokáže sa tiež premeniť na bezodný tunel bez finančnej návratnosti ak ju nezvládnete. Presvedčte sa o svojich schopnostiach tak, že sa pokúsite o získanie AdWords certifikátu od Google. Ak sa vám to nepodarí a nemáte čas AdWords ďalej študovať, bude lepšie zveriť PPC kampane špecialistom.

 

Tip druhý: ak predsa len chcete inzerovať v AdWords alebo Etarget vlastnými silami, vyhnite sa najväčším začiatočníckym chybám. Medzi ne patrí inzerovanie na drahé vysokokonkurenčné kľúčové slová a nevyužívanie modifikovanej voľnej zhody. Voľba kľúčových slov (spúšťajúcich zobrazovanie reklamy) je v PPC azda ešte väčším kameňom úrazu ako v SEO – nesprávne zvolené kľúčové slová dokonale pochovajú každú kampaň. Nikdy nespúšťajte jednu reklamnú kampaň súčastne vo vyhľadávacej aj reklamnej sieti (Google AdWords), ale pripravte si dve kampane – jednu do vyhľadávacej a druhú do obsahovej siete. Umožní vám to cielenejšie optimalizovať vaše inzeráty v oboch týchto rozdielnych prostrediach.

 

Tip tretí: PPC kampaň na Facebooku umožňuje neuveriteľne presné cielenie zobrazovanie inzerátov (reklám) podľa veku, vzdelania, záujmov alebo regiónu cieľovej skupiny. Facebook kampaň je ideálnym nástrojom predovšetkým na budovanie značky, získavanie reálnych FB fanúšikov, spustenie virálu. Facebook si však vyžaduje (tak ako každá PPC inzercia) dokonale poznať cieľovú skupinu propagovanej služby alebo produktu, stanoviť si jasné ciele inzercie a predovšetkým neustále vyhodnocovať a optimalizovať výkonnosť kampane s ohľadom na konverzie.

 

Tip štvrtý: milované aj nenávidené :) zľavomaty tu nie sú len na to, aby ste sa zbavili zásob nepredajného tovaru alebo pokazili ceny na trhu. Šikovným inzerovaním starostlivo vybraných produktov alebo služieb môžete podporiť budovanie značky a rozšírenie povedomia o vašej firme. Vzhľadom k vysokej návštevnosti niektorých TOP zľavomatov by mohlo byť užitočné využiť inzerciu v zľavomatoch na naštartovanie virálnej kampane.

 

Tip piaty: inzertné portály zďaleka neprinášajú také možnosti získania masívnej návštevnosti ako PPC kampane, zverejnenie inzerátov je však finančne nenáročné alebo úplne zdarma. Inzeráty na niektorých inzertných portáloch môžu bežať dlhodobo bez toho aby si vyžadovali váš čas. Ak bezplatne zverejnený inzerát inzerujúci napríklad ubytovanie na chate získa do roka len jednu konverziu (napr. sa vďaka nemu ubytuje na vašej chate 5 členná rodinka na dvojtýždňovú dovolenku) získavate fantastický pomer ceny a výkonu inzercie. Popri veľkých portáloch (Bazoš a pod.) vyskúšajte aj menšie inzertné weby ako je napríklad RodinaBazar.sk, umožňujúce pridať k inzerátu vašu webovú adresu. Na online bazároch využite naplno možnosti pridávania fotografií. Je rozdiel, či potenciálny zákazník nájde pri inzeráte jednu obligátnu fotku vašej chaty alebo detailnú foto galériu z desiatok nádherných fotografií interiéru aj exteriéru. Popri službách možno samozrejme inzerovať aj výrobky.

 

Tip šiesty: ciele, konverzie a vyhodnocovanie. Každý inzerát, každá inzertná kampaň musí mať jasne stanovený cieľ. Môže ním byť predaj konkrétneho výrobku alebo služby, vyplnenie ankety na webstránke alebo čokoľvek iné. Konverzia je akcia ktorou váš zákazník naplní vami vopred stanovený cieľ inzercie – pošle vám objednávku, stane sa vašim fanúšikom na FB, objedná si newsletter atď. Výhodou online marketingu je fakt, že môžete s využitím nástrojov ako je Google Analytics a Google Webmaster Tools detailne vyhodnocovať odkiaľ na vaše webové stránky prichádzajú a ako sa správajú vaši zákazníci. To vám umožní zamerať pozornosť na tie správne zdroje a spôsoby získavania relevantnej návštevnosti. Výkonnosť PPC kampaní samozrejme môžete sledovať aj priamo v administrácii jednotlivých PPC nástrojov kde sa vyhodnocuje počet zobrazení reklám, miera prekliku, náklady na reklamu a ďaľšie parametre.

 

Tip siedmy: landing page. Landing page je vstupná stránka vášho webu, na ktorú smerujete vašich návštevníkov prostredníctvom inzercie. Aj tá najlepšie pripravená reklamná kampaň beznádejne zlyhá, ak landing page svojim obsahom (a dôveryhodnosťou) nezodpovedá očakávaniam návštevníkov. Typickou chybou začínajúcich eshopov je smerovať všetkých návštevníkov zo všetkých PPC reklám na úvodnú stránku eshopu (home page). Pri inzerovaní viacerých služieb alebo produktov je potrebné pripraviť pre každú službu / produkt samostatnú landing page obsahovo optimalizovanú tak, aby návštevník ihneď našiel všetky informácie týkajúce sa inzerovaného produktu a služby a mohol bez problémov previesť konverziu. Podobne ako inzeráty v PPC kampani, aj landing page treba neustále vyhodnocovať z hľadiska výkonnosti. Najlepším riešením je pravidelné A/B testovanie inzerátov z PPC kampaní, ale aj rôzne upravených landing pages – to je však obsiahla téma pre ďalší článok.

 

Zabudol som spomenúť niečo dôležité? Teším sa na vaše nápady a pripomienky v komentároch.

 

Článok pripravil: Roman Plencner.

Najčastejšie pojmy: 
Neopustite stranku prosimBezplatné informácie priamo k Vám!

 

Chcete viac informácií? Vyskúšajte ma zadarmo! Získajte Internet Marketing Spravodaj s témami:

  • Taktiky proti cenovým akciám - 7 taktík namiesto znižovania cien.
  • Trvalý zisk, lojálna klientela - ako na to profesionálne?
  • Kreativita v podnikaní - a klienti budú nakupovať u Vás.
  • Dobrá ponuka základ úspechu - ako vytvoriť neodolateľnú ponuku?
  • Marketing je jednoduchý - ako otestovať úspešnosť nápadu?
  • Malé zmeny – veľký zisk: ako na to? Vzorec profitu.

Žiadajte tieto bezplatné informácie hneď teraz! Stačí zadať Vaše meno a emailovú adresu, a prvé číslo spravodaja Vám pošleme do dvoch hodín.
*Táto ponuka je bezplatná a k ničomu Vás nezaväzuje.

* Krstné meno:
* Emailová adresa:

**Nič neriskujete. Táto ponuka je bezplatná! Tak prečo ju nevyužiť?