15 Jan 2009

Tri varujúce príklady zo života a jedna dobrá správa

Submitted by Barny

3 príklady zo života, ako to nerobiť ....

Dnes Vám chcem ukázať 3 varujúce príklady zo života (osobné skúsenosti) ako nerobiť biznis na internete.

Pred Vianocami som mal 3 nepríjemné skúsenosti s nakupovaním na internete.

 

Príklad č.1 - pneumatiky

V jeden sobotňajší večer sme vracali domov s celou rodinou z Čiech, a 10 kilometrov pred cieľom nám vybuchla jedna z pneumatík.


Úplne sa roztrhla, a tak som nemal inú možnosť ako si kúpiť novú. No nič, pomyslel som si, aj tak som ich už potreboval vymeniť na zimné, tak poďme na internet a objednajme si ...

Tak sa to aj stalo. Na stránke sľúbilo dodanie objednaných pneumatík do 7 dní. Hurá, dovtedy nejako vydržím na náhradnom pneu. Objednávku som poslal, aj mi prišla odpoveď, že objednávku evidujú a priebežne ma budú informovať o stave vybavenia.


Tak som teda čakal. Prešiel týždeň, a nič ... Žiadna správa, žiadne pneumatiky.
Medzi tým ma tlačil termín, na ďalšiu sobotu som musel cestovať do Budapešti na jeden seminár.


Rozhodol som sa zavolať do firmy. Zdvihla príjemná slečna, ktorá mi oznámila, že objednávku evidujú, a pneumatiky budú dodané v utorok. Slečnu som upozornil, že keď pneumatiky nedostanem do štvrtka, tak moja objednávka bude neplatná.


Bol som ubezpečený, že po odovzdaní tovaru doručovateľskej firme, mi ihneď pošlú e-mail aj s číslom balíka, a priebežne si môžem kontrolovať stav objednávky.
Tak som čakal do štvrtka. Žiadny e-mail, žiadna správa o doručení.


Zistil som telefónne číslo do doručovateľskej spoločnosti a skúsil som zistiť stav. Nepodarilo sa, balík s mojou adresou neevidovali.
Tak som začal hľadať iné možnosti. Zašiel som do pneuservisu, kúpil som si nové pneumatiky a dal som ich namontovať. Samozrejme o niekoľko tisíc drahšie ako tie objednané.


Akonáhle som sa vrátil do kancelárie, čakal ma e-mail s číslom môjho balíka, a so sľubom, že dnes, najneskôr zajtra budú pneumatiky doručené ....
Samozrejme, že som ich neprebral.

Aké chyby spravili prevádzkovatelia e-shopu?

1., Nedodržali termín dodania tovaru
2., Keď už vedeli, že termín nevedia dodržať, neposlali žiadne oznámenie o meškaní dodávky
3., Doručovateľská spoločnosť nemohla nájsť môj balík, aj keď evidentne v čase zisťovania balík bol už u nich.
4., Oznámenie, s číslom balíka a správa, že balík je už na ceste prišiel minimálne o 1 deň neskôr, keď o tom už vo firme vedeli.

Takto prišli o jednu objednávku a o jedného zákazníka, a ja som prišiel o pár tisíc korún.

 

Príklad č. 2 - lustre

Manželku sa snažím presvedčiť, že v dnešnej dobe používanie e-shopov a objednávanie tovaru cez internet je bežné a bezpečné. Tak si pred Vianocami objednala krásny luster do obývačky.


Po objednávke prišiel potvrdzujúci e-mail, a správa o dodacej lehote: 7 dní.


Tak sme čakali.

7 dní - nič. Žiadna správa, žiadny balík.
10 dní - nič. No dobre, je tu Vianočný zhon, určite toho majú veľa...
14 dní - volám do firmy.


Majiteľ e-shopu mi oznámil, že práve nám chcel poslať e-mail, že ten daný model sa už nevyrába a ani nebude. Vzápätí mi oznámil, že si môžeme vybrať iný model, a poskytne extra zľavu.
Dohodli sme sa, že pošle novú ponukou vrátane zľavy na e-mail.


Tak sme čakali 3 dni.

Potom sme si objednali iný typ lustra v inom obchode, samozrejme zase za drahšiu sumu.

Aké chyby spravili prevádzkovatelia e-shopu?

1., Slabá komunikácia
2., Neoznámili ihneď po objednávke, že daný model nemajú ani nebudú mať na sklade
3., Ignorovali svoj sľub a neposlali sľúbený e-mail s akciovou ponukou.


Takto aj oni prišli o zákazníka aj o možný príjem.

Príklad č.3 - reklamné predmety

Pred Vianocami som chystal jednu akciu, a potreboval som k nej špeciálne upravené USB kľúčiky s vyobrazením loga firmy a ponúkaného produktu.


Na internete som ľahko našiel firmu aj e-shop, ktorý danú službu ponúka.
Vyplnil som objednávku, a hneď som obdržal aj automatickú odpoveď s prijatím objednávky a prísľub na spracovanie cenovej ponuky.

A čo sa stalo?

Stále čakám ...

 

Aj tieto 3 príklady jasne ukazujú, že kultúra obchodovanie cez internet u nás je ešte (okrem pár výnimiek) na veľmi slabej úrovni.


Aj keď niekto prevádzkuje e-shop často zabudne na dôležitosť klientskej podpory, a takto prichádza o nemalé príjmy.

 

Takže moja rada pre Vás:


Ak už podnikáte na internete a vlastníte e-shop dbajte na to, aby Vaši klienti boli včas informovaný o stave objednávky. Ak to nespravíte - pošlete Vašich klientov ku konkurencii.

 

A teraz tá dobrá správa:

Momentálne intenzívne pracujeme na implementácii e-shopu do balíkov ProfiWeb. Celý proces vyzerá veľmi nádejne a pravdepodobne od 19. januára 2009 bude toto rozšírenie štandardnou súčasťou každého z balíka ProfiWeb, samozrejme pri nezmenenej cene!

Našim existujúcim klientom bude e-shop dostupný v klientskej zóne spolu s video manuálom inštalácie a používania e-shopu.

 

Aké máte Vy skúsenosti s e-shopmi na Slovensku? Máte chuť niektorý z e-shopov pochváliť?

 

Pridajte Váš príspevok do diskusie!

 

 

Neopustite stranku prosimBezplatné informácie priamo k Vám!

 

Chcete viac informácií? Vyskúšajte ma zadarmo! Získajte Internet Marketing Spravodaj s témami:

  • Taktiky proti cenovým akciám - 7 taktík namiesto znižovania cien.
  • Trvalý zisk, lojálna klientela - ako na to profesionálne?
  • Kreativita v podnikaní - a klienti budú nakupovať u Vás.
  • Dobrá ponuka základ úspechu - ako vytvoriť neodolateľnú ponuku?
  • Marketing je jednoduchý - ako otestovať úspešnosť nápadu?
  • Malé zmeny – veľký zisk: ako na to? Vzorec profitu.

Žiadajte tieto bezplatné informácie hneď teraz! Stačí zadať Vaše meno a emailovú adresu, a prvé číslo spravodaja Vám pošleme do dvoch hodín.
*Táto ponuka je bezplatná a k ničomu Vás nezaväzuje.

* Krstné meno:
* Emailová adresa:

**Nič neriskujete. Táto ponuka je bezplatná! Tak prečo ju nevyužiť?

Komentáre

Skúsenosť s e-shop-om mám s jedným, je to OTTO OFFICE
Musím napísať že je vinikajúci a teraz posúdte sami.Dňa 10,01,2009 o 10.59.34 slobvenského času som si objednal u tejto firmi papier do tlačiarne .Počet kusov 5000 . Bol som milo prekvapený ked mi prepravná spoločnosť telefonovala o dodaní mojej objednávky dňa 12.01.2009 približne o 10.00 hod. Dokonca som musel zmeniť miesto predania balíka .(bol som v práci) Celá trasakcia prebehla veľmi hladko a velmi rýchlo.Myslím že je to vinikajúca ukážka velmi dobrej komunikácie firmy medzi dopravnou spoločnostou a zákazníkom.

ja mám veľmi dobré skúsenosti s nakupovaním cez stránku
http://www.supernakup.sk/
kde som si porovnala cenu konkrétneho parfému a vybrala som si internetový obchod, ktorý poznám.